869 Yorum Var
Girdap Filmi

Incil dagitanlar (204 Yorum)

Pages


  • Fragman / Trailer
  • Hakkinda
  • Iletisim
  • Oyuncular
204 comments
View all comments Yorum Yap

204 comments to “Incil dagitanlar (204 Yorum)”

Veysel Görkem Bingöl

October 27th, 2009
at 3:35 pm

o meshur incil dağıtma sahnesinden sonra izlemeye karar verdm bu filmi. bu kadar etkileneceğimi tahmin etmedim, mükemmel kurgu, yönetmenlik ve senaryoya sahip. herkes izlemeli. bir yönetmen ancak bu kadar ustaca son 5 dkda filmin tüm sorularına yanıt… verebilir. ve en son cümle insanın tüylerini diken diken yapıyor. aslında her zaman duyduğumuz sözler ama bu filmin sonrası daha da çarpıyor : Aldatıcılar sizi Allah ile aldatmasın…

Aziz Comert

October 27th, 2009
at 3:36 pm

bunun çok meşhur bi sahnesi var herkes heryerde paylaşıyor incil dağıtanlara tepki gösterdiği sahne onu izledim ve bi araştırmak geldi aklıma bu neyin nesi diye sonunda böyle harika bi çalışma ile karşılaşacağımı hiç düşünmemiştim gerçekten süper bi …film üzücü bir okdar da ders verici bi film ders diye izletilecek bi film bence

Esra Tepe

October 27th, 2009
at 3:46 pm

nlayana süper bi film..

Mert Mercan

October 27th, 2009
at 4:10 pm

kendini hoca, imam, alim olarak tanıtıp gencelrin aklını yıkayanlar yakamıs oldugu beyinlerle baskalarına neler yaptırabileceginizi daha iyi anladım. arkadaslar böyle onbinlerce yüzbinlerce kisi var. kendine imam hoca diyenler bu ne bicim muslümanlık…. cemaat evleri dediginiz yerde genclerin aklını yıkıyosunuz. bunlara susmayalım arkadaslar bilipte susanda yapan kadar günahkardır.

Murat Koseoglu

October 27th, 2009
at 4:21 pm

Kuranda , incilde ve tevratta da dedigi gibi ” Öldürmeyeceksin !! ” ne sebeble olursa olsun masum insanları öldürenleri lanetliyorum.. Allah topunun belasını versin..

Film bence de cok güzel niye sansürleniyor niye sorusturma …acılıyorsa ? mutlaka izlenmeli bu film ve herkese izlettirilmeli..

Bilge Kagan Bıkmaz

October 27th, 2009
at 4:23 pm

Aldatıcılar sizi ALLAH ile kandırmasın

Ercan Dizmen

October 27th, 2009
at 4:24 pm

Film bence muhtesem….

Ercan Temur

October 27th, 2009
at 4:24 pm

flmin kurgusu gerçekten etkileyici,sansüre uğramasına şaşırmadım çünkü gerçekten birilerinin oyununu bozuyor flm, gerçekte de yaşamda böyle olmuyor mu flmdeki gibi yani, ilk önce bir düşünce disiplinine inandırılmaya çalışılıyorsun sonra bütün bir t…oplumdan ailenden sevdiklerinden ilişkini koparıp kendini tecrit ediyorsun ve sonra toplumla barışık olamayan insanlara dönüşüyorsun . bence flm bir çok şeyi aynı potada eritmeyi başarmış…

Ahmet Ince

October 27th, 2009
at 4:25 pm

film çok süper…! insanların böyle beynini yıkıyorlar bu film herkese aydınlatılmalı ki insanların mahsun beyinlerinden yaralanılıp kullanılmasın diye birebir film………..

Disi Kartal

October 27th, 2009
at 4:25 pm

ıssız adam diye bir film koymuşlar sosyete rağbet göstermiş millet onu konuşuyor bu gibi toplumsal yaraya doğru parmak basan filmlerde yasaklanıyor yazık bu zihniyete film 10 numara bence

Atilla Yildirim

October 27th, 2009
at 4:26 pm

Toplumu bilgilinçlendirmek yerine bulandırmak daha çok talep görür toplum tarafından. Zaten bulanık olan suyu berraklaştırmak mı zordur yoksa daha da bulanıklaştırmak mı?

Bu neenden ıssız adamın başarısı normal karşılanmalı.

Toplumda geleek korkusu ar…tık sadece hormonlar üerine kurulmuştur. Yetştireceğiniz yeni bireyin geleceği ortamdan daha çok insanlar yaşayacaklarını düşünmeye başlamışlardır.

Aylin Karadaş

October 27th, 2009
at 4:28 pm

Film gerçekleri çok güzel göz önüne seriyodu bu yüzden çok normal aslında bu soruşturma çok beklediğim bir şeydi. Gücü elinde tutan bazılarının işini engelleyecek oyunlarını ortaya serecek işler yapılınca hep aynı şeyler oluyo zaten..Filmde özellikle… hoşuma giden şeylrden biri farklı inançlara sahip insanlara olan yaklaşımın değişmesiydi.Umut başta diğerlerinin de inancına kendi inanmasa bile saygı gösteren bir insanken sonunda hakaretler savuran,öldüren birine dönüştü ki gerçekten Allah’a yürekten bağlı birinin tavrı çok farklıdır daha ılımlı saygılı anlayışlıdır en net örneği de Mevlana’dır. Bu bile aslında o kadar iyi gösteriyo ki bu tarz oluşumlar içindekilerin aslında dinimizden ve Allahtan nasıl uzaklaştığını…

Okan Sarısakal

October 27th, 2009
at 4:29 pm

gerçekten çok anlamlı bir film.herkesin izlemesini tavsiye ederim

Ekrem Güllülü

October 27th, 2009
at 4:29 pm

harika ötesi film.

Özgül Ülgen

October 27th, 2009
at 4:38 pm

ayrıca islamı ve müslümanlığı kötülek amaçlı bir filmde değildi anlamak istediğinizi anlamışsınız

Nazo Düzel

October 27th, 2009
at 4:39 pm

kısaca şahane bi filmdi
ben baştan sona kadar izledim
bencede islamı kötülemekle en ufak bi alakası yok

ırmak özşahin

October 27th, 2009
at 4:39 pm

bnde gayet basarılı bir film oldugunu düşünüorum ayrıca bence islamı kötülemekle de uzaktan yakından alakası yoktu

Burcu İmece

October 31st, 2009
at 10:33 am

inanılmaz güzel bir film…
şiddetle tavsiye ederim

Evrim Gürbüz

October 31st, 2009
at 10:34 am

cok gercekciydi ve sonuda muthisti.sonundaki ayette tam uymustu.

Emel Gürses

October 31st, 2009
at 10:34 am

gerçek bir öyküden alınmış olması nasıl korkuttu beni anlatamam.
nasıl insan bunlar?
film çok başarılı, çok gerçekçi…
beni çok etkiledi.

Şahabettin Şanlı

October 31st, 2009
at 10:35 am

hayatımda izlediğim en iyi filmlerden biri…hem konusu hem çekimleriyle…

Mehmet Ok

October 31st, 2009
at 10:35 am

çok güzel bi film yapmışlar ve biz gençlerin hepimizin ders alması gerekir.

Yasemin Eryılmaz

October 31st, 2009
at 10:35 am

harika bir film bence her türk gencinin ders alması gereken bir film…

iquana

October 31st, 2009
at 4:49 pm

Orta yolu bulamayan, bir hayattan sıyrılıp bambaşka bir hayata geçen bir çocuk we O’nun yaşadığı ikilemler,sorgusuz sualsiz kapılmalar,dış ortamdan kendini soyutlamalar…Konu itibariyle çok hassas bir noktaya değinilmiş,herkesin istediği yöne çekebileceği türden bir film.Sonunda acayip afalladım hiç beklemediğim bir şekilde bitti.Bence izlenmesi gereken bir film.

mostafamorat

October 31st, 2009
at 4:50 pm

film iki eksende geçiyor gencin önceki hayatı ve bu hayatı ama sadece bunlar varmış gibi gösteriliyor mesela fuat sakanın rolü o tür kişileri zan altında bırakıyor yani birde normal insanları gösterselermiş daha iyi olurmuş ama yinede çok güzel etkileyici bir filmdi ayrıca müzikleride güzeldi

2uzeri7

October 31st, 2009
at 8:46 pm

gerçek bir hikayeden alıntı demiş. bu hikaye Türkiye’de mi gerçekleşmiş acaba? ne kadar eminler. Türkiyede böyle bir bombalı eylem en son ve hatta ilk nezaman olmuş? bence uydurma bir hikaye. en güzel kısmı istiklalde yaşanan olaydı. onun dışında hızlı bir gelişim geçiren bir genç için kısa sürede çok fazla şeyden bahsediliyor. ailesi zaten bi haber. izlenilebilir ama inanılmamalı bence.

sasu

October 31st, 2009
at 8:46 pm

arkadaşım araştırırsan öğrenirsin.filimlerden anlamayanlar yorum yazmamalılar

CarpediemiN

October 31st, 2009
at 9:56 pm

helal olsun walla..izlerken dondum kaldım..hele sonuna gelince konuyu anlayınca daha bi tuhaf oldum..inşallah bu filmi tekrar daha düzenli derli toplu çekerler..biraz özensizlik var gibi..mekan ayarlamaları sesler filan dağınık gibi..ama senaryo müthişdi…bi ayrıntıda şuydu bence..filmin sonuna doğru insanın inancı çok yükseliyor helal olsun filan diyorsun..ama filmin en sonunda çıkan ayet insana yeni bir aydınlanma veriyor..ALDATICILAR SİZİ ALLAH İLE ALDATMASIN..ödüllük film walla.. 10/10

KULLANICIADINIZ

October 31st, 2009
at 9:57 pm

senaryonun güzel oldugunu kabul ederim ama fim kötü çekilmiş oyuncular acemi,iki sahne arasındaki geçişler çok hızlı başı şeyler bi anda oldu geçti,sonuç olarak izlenmeye deger bir film 10 üstünden 7 verdim.

stayalive

October 31st, 2009
at 9:57 pm

yorumların çoğunu okudum.genelde kafalarda sokak ortasında kızlarla sevişen bir umut profili oluşmuş.haliyle filmde dine karşı bir önyargı oluşmuş.amerikan sineması bile kendi dinlerini kötü gösteren bir tek film yapmazken dini kötüleyen filmler yapılması ülkemizde hiç hoş değil.

berkgun

October 31st, 2009
at 9:58 pm

çok özür dilerim ama bence senin film seçimin ile alakalı bir sorun amerikan sinemasında hristiyanlığı yada dini ters açıdan anlatıldığı bir film bulamaman.

hakanidea

October 31st, 2009
at 10:00 pm

Arkadaşım film dini kötülemiyor. Filmi tam kavrayamamışsın anlaşılan. Zaten filmin sonundaki ayet herşeyi söylüyor,benim anlatmama gerek yok. Saygılarımla.

prenses18

November 4th, 2009
at 2:27 pm

film çok güzeldi ama sonu öyle bitmemeliydi… ama sonundaki ayet harikaydı..

devito

November 4th, 2009
at 2:27 pm

kesinlikle sonundaki ayet mesaji çok güzel veriyor

olcays

November 4th, 2009
at 2:28 pm

Son derece haklısın

mazlumozturk

November 4th, 2009
at 2:28 pm

filmi yeni izledim çok güzel bi fillm sanki bu film bizi önceden uyarıyor bi bakıma dikkat edelim diyor sanki kanmayalım çok etkilendim

partizan

November 4th, 2009
at 2:28 pm

Başroldeki oyuncu film bitiminde yüreğimi burktu,bir tarafta dini sömüren yobazlar ve diğer tarafta şehvet düşkünü,boş arkadaşların olduğu rezil bir yaşam arasında sıkışıp kalmış. Film bence siyasal bir perspektif yakalayamamış,yalpalayıp durmuş fikirler arasında. Fikirlerin daha vurgulu anlatılması gerekirdi. Kıytırık 2,3 eylemden sonra intihar bombacısı olmayı göze alacak kadar yön değiştirmek,bilmiyorum bu gidişat doğru nakledilmemiş. Filme Atatürk’ün malzeme edilmesi de gereksiz bir durumdu. Bunun dışında karakterin fikirsel değişimin öncesindeki yaşamı da gereksiz,değersiz bir yaşamdı. bu bakımdan bence yanlış bir mesaj veriyor film,etliye sütlüye bulaşmadan,yozlaşmış bir hayatı örnek gösteriyor Bu da yanlış fikir olmazsa,eylem olmazsa günümüz gençliği gibi boş yaşam beni öldürür.

lineout

November 4th, 2009
at 2:29 pm

eylem felan boş da yorumun ilk kısmına katılıyorum

sasmazsa

November 4th, 2009
at 2:29 pm

çok güzel senaryo ama son fınışde bir kaç örgüt mensublarını bır arada göstere bilseydi daha anlamlı olurdu

lawinya

November 4th, 2009
at 2:29 pm

filmi beğendim sonu çok iyi bitti açıkcası böyle birşey tahminediyordum filimde başrol oyuncusu çok fazla iyi değildi ne dediği anlaşılmıyordu çoğu sahnede başroldeki çocugun kız arkadaşıda çok basit kalmıştı oyunculukta filmin konusu olmaza izlencek bir fil değildi amatör

lawinya

November 4th, 2009
at 2:30 pm

filmi beğendim sonu çok iyi bitti açıkcası böyle birşey tahminediyordum filimde başrol oyuncusu çok fazla iyi değildi ne dediği anlaşılmıyordu çoğu sahnede başroldeki çocugun kız arkadaşıda çok basit kalmıştı oyunculukta filmin konusu olmaza izlencek bir fil değildi amatör oyunculardısanki bu iki oyuncu

mel-den

November 4th, 2009
at 2:30 pm

aslında karanlık görünen olayları ve altında yatanları gün ışığına tüm çıplaklığı ile açığa çıkaran güzel bir film.

korku-tutkunu

November 4th, 2009
at 2:30 pm

çok güzel bir film kesinlikle izlemelenler izlesi

ruyakiz

November 4th, 2009
at 2:31 pm

Çok güzel bir film.İbret alınması gereken bir konu.Filmin sonunda çok şaşırdım.Film Takva filmi tarzına benziyor.

sametyldz

November 4th, 2009
at 2:31 pm

Şimdi bu filmi izledikten sonra neden böyle bir film gündeme gelmedi diye sormadan edemiyorum…Film kötümü ?? bence hayır ama filmin konusunda bazı kesimlere çok fazla yer verilmiş ve bunun için belliki gündemden uzak tutulmuş…Arkadaşlarında dediği gibi siyasi objeler filmde ağırlıklı…Ben bu filmi hiç duymamıştım mesela rastgele bulduğum bir film…Herkesin izlemesini tavsiye ederim özellikle üniversite öğrencilerinin…

erdemm14

November 4th, 2009
at 2:31 pm

filme hangi yönden bakılırsa, söylenecek her şeybir bakıma biraz siyasi görüşe kayıyor… en başta ben sinemasal olarak birşeyler yazak istiyorum.. filmin konusu bence özgündü.. ilk defa bir türk filminde bu tür bir konuya sahip yapım izledim… ama oyuncuların performansı senaryonun güzelliği kadar olamadı…özellikle genç oyuncuların konuşma sahnelerinde çok yapay davranmaları, başrol oyuncusunun başlarda biraz tutuk rol yapması,vs…sonlarda başrol oyuncusu bence iyi oynadı..ben asıl filmin sonunda acayp şaşırdım.. herşe düzmeceymiş,hepsini ayarlamışlar, bende ünv.de okuyorum, benimde başıma gelirm diye ikilemde kalmadım değil….sonuçta filmi herkese tavsiye ederim, özellikle ama özellikle üniversite öğrencilerine şiddetle tavsiye ederim…

Bytgrlk

November 4th, 2009
at 2:33 pm

Film senaryo olarak güzel ama teknik olarak maalesef kötü. Burada yorumları siyaset olarak algılanmış ve seviyesizce hakarete uğramış arkadaşların dediği gibi dizi film ayarında bile çekilmemiş. Günümüzde bir çok dizi daha kaliteli çekiliyor. Özellikle patlama sahnesi çok kötü olmuş, sadece patlama anı değil otobüsü dolduramamış olmamaları da kötü. Benim filmin teknik özelliklerinin kötülüğünden daha çok hayalkırıklığına uğradığım şey ise burada bazı insanların terörü dinle bağdaştırarak filme iyi diyenleri sanki dine saldırmış gibi algılamaları. Dinle terörün alakası olamaz. Hizbullah ve benzeri örgütlerin kimlerin taşeronu olduğu günümüzde artık iyice açık. Üniversiteye giden her insan yozlaşmaya maalesef müsait oluyor. ne elemanın terörist olmadan önceki hayatı düzgündü ne de olduktan sonraki. Geçiş dönemimde biraz iyiydiki işte gerçek islam o. Üniversiteye binbir zahmetle gelip te, sağ sol veya muhafazakar ideolojilerle süslenmiş örgütle militan olmak ne de barda panyonda sürtüp onla bunla yatmak marifet değil. Bizim orada en birinci vazifemiz 3.dünya ülkesi olan ülkemizi geliştirmek için kendimizi aam akıllı enforme etmektir. Son olarak burada filme yorum yapanlara hakaret etmek bir sığ kafalık bunun yanında editörün bu yorumları sansürlemeyip onaylaması bir başka sığ kafalılık… Herkes karşındakinin özgürlüğüne müdahale etmedikten sonra her şeyi düşünebilir. Düşünceye Allah bile ceza vermezken kimin haddine hakaret etmek…

partizan

November 4th, 2009
at 2:33 pm

hocam çok güzel özetlemişsin,üniversitelerde sağ sol,kürt türk ve buna benzer etnik çatışmalar,suni ortamlar yaratılıyor,yozlaşmış pis fikirleriyle genç beyinleri zehirliyorlar köhnemiş kafalılar. Bunlarla uğraşmayanın ekmeği suyu karı kız olmuş,her türlü ahlaksızlık boy gösteriyor. Bunları bu işin içinde olduğum için yazıyorum.Gençler çok boş yetişiyor. yoldan çıkmak popülerlik olmuş,

sertan23

November 4th, 2009
at 2:34 pm

kimine göre varoluş kimine göre yokoluş hikayesi.baktığınız açıya bağlı.dms arkadaşım çok güzel özetlemiş bazı şeyleri.ancak kendi adıma izlenmeli yada izlenmemeli falan diyemem.e neticede orjinali çıktığına göre,film bulamazsanız alın :)

okayWDC

November 4th, 2009
at 2:35 pm

Girdap filminin Dvd ve Vcd si 28.10.2008 tarihinden itibaren tüm D

rabuu

November 4th, 2009
at 2:35 pm

bu filmde anlatılan olaylar türkiyenin gerçekleri lütfen bunları gözardı etmeyin yok oyuncular kötü yok kalitesiz bunlar saçma önemli olan anlatılmak istenen ben etkilendim sizleri bilmem..

dms

November 4th, 2009
at 2:35 pm

İlk Yorumumu “Girdap” a yazıyorum…. Haydi hayırlısı :) Yazılan yorumların hepsini okudum… Genelde politik saflaşma doğrultusunda gelişmiş. Filimi teknik olarak eleştirdiğini idda edenlerin bir çoğuda yine politik gıcıklaşmadan dolayı saldırmış. Bazılarıda filmi bir başyapıt ilan etmiş :) İşte bu yüzden ilk yorumum bu filme olucak :) ) Öncelikle oyunculukları fazla hırpalamaya gerek yok.. Amatör ve berbat bulan arkadaşların haksızlık ettiğine inanıyorum hatta birazda “hakaret”. Özellikle filmi sırtında taşıyan üçlü gayet başarılıydı ( Umut ,Süleyman, İsmail ).Ayrıca Eda Özerkan ın ilk ciddi rolüydü ve oda gayet başarılıydı. (hatta filimde adı yazan birçok kişinin ilk ciddi işiymiş :) )) Ali Sürmeliye diyecek söz yok tabi :) Yönetmenin farklı bir sinema gözü olduğu kadrajlarından belli ama bazı sahneleri neden ısrarla uzatmış henüz anlayamadım. Patlama sahnesini de yapamamışlar yine :) bi yapsalar şaşırıcam ben de, olmadı koymayın o sahneyi kardeşim .. Filmin en büyük açıkları senaryo aşamasında ortaya çıkmış.. gözden kaçmış yada gözardı edilmiş… bu konudaki bütün eleştrilerin haklı yanı var. karakterlerin değişimi çok keskin olmuş… sanki iki ayrı film çekmilşer… Ayrıca çocuğun ailesinin ve kız arkadaşının değişim karşısında ki değişimleri :) yansıtılamamış… inandırıcılığı olmamış diyelim… Müzikleri beğendim ama Müzisyenin adı “ALİCAN GENÇ” .. Sanırım burada yanlış yazıyor. Film sinema tarihimizde çok derin izler bırakacak bir film değil ama durduğu yer de hiçde fena değil:) yani ortalamanın üzerine çıkmış gibi görünüyor… Ayrıca cesur bir çıkış yapıyor… Aynı cesaretle daha iyilerini yapmalarını umuyorun… Son olarak “Ticari” bir film görüntüsü çizmemeye çalışan “Girdap” ın afişleri gayet ticari olmuş… Biraz kandırıldığımı hissettim… uzun oldu biraz… sanırım en uzun yorumum ilk yorumum olarak kalıcak :)

eduardo

November 4th, 2009
at 2:36 pm

çok güzel bir film herkesin izlemesini tavsiye ederim

seyhan55

November 4th, 2009
at 2:37 pm

Ben film izledim..Film gerçekten Çok güzel.. Bence çok güzel anlatılmış yaşanan GERÇEKLER…

FaceKork

November 4th, 2009
at 2:37 pm

Amatör ve ucuzcu bir film basit oyunculuklar kötü senaryo sıkıcılık abidesi bir tv filmi olmuş girdap.

seyhan55

November 4th, 2009
at 2:38 pm

Hayır dostumm çok yanlış düşünüyorsun maalesef…Bence film harika ama sende haklısın filmi ANLAMAN için ilk önce beyine sahip olman lazım bence..

walkways

November 4th, 2009
at 2:38 pm

film gerçektende teknik olarak amatör bir film, görüntülerde çok iyi değil, dizi film çeker gibi özensiz yapılmış. harika falan demene gerek yok. tamam dediğin gibi olsun harika olsun ama bunlar öznel fikirler herkes beğenmekte zorunda değil hakaret etmeni gerektirmiyor. siyasi içeriğini çarpıtırlarsa bende kızarım vermeye çalıştığı mesaj çok güzel ama tekniğide eleştiremeyecekmiyiz canım.

ferh

November 4th, 2009
at 2:40 pm

arkadaşım bi filmi güzel yapan illa ki teknik unsurlar değildir.yani ucz derken neyi kastediyorsun ki.filmi izlemedim ama özetten anladığım kadarıyla şu an bi çok gencin içinde bulunduğu gerçek bi durum yansıtılmış aslında..bu da bi cesaretliktir..tabi anlayana…

kingat

November 4th, 2009
at 10:50 pm

Anlamadigim filmin sonu kotu olup, muslumanlar kotu gosterilmis diyenler var…Allah askina filmi nerenizle izlediniz. Filmin sonundaki ayet nedior. Sizi Allah’la kandirmalarina izin vermeyin. Serefsiz misyonerler Umutu kandirip intihar bombacisi yapiyor. Dinimizin neresinde yaziyor intihar etmek, masumlari oldurmek. Arkadasim dini bilmeden boyle yalan yanlis soylemlerle insanlari kandirmayin agza gelmeyin. Kuran-i Kerim orda. Acin okuyun, cahillik yapip da gaza gelmeyin.

badboymehmet

November 4th, 2009
at 10:50 pm

Yahu yorumlara baktım, kimse filmi iyi izlememiş. Fİlmde müslümanlara karşı hiç bir olumsuz yön yok. Sadece müslümanların oyuna gelmemeleri yönünde uyarılar var. İzlediğiniz bişeyi dikkatli izeyin. Filmin sonunda misyonerler görevlerini tamamladıklarını düşünüp nasılda keyif alıyorlar.

borekisab

November 4th, 2009
at 10:51 pm

10 numara hareket. bu filmi genel olarak izledim tabii yanlış şeyler de var.

borekisab

November 4th, 2009
at 10:51 pm

ama şu sahnede söylediklerinin hepsi doğru.

byyun

November 5th, 2009
at 5:01 pm

film i izlememin sebebi bu sahne olmuştur tamamını izledim her yeri süper olmuş sonunda kötü yapmışlar ama sonu flimin gidisatına göre bitseydi bu film i yazınlamazlar

byyun

November 5th, 2009
at 5:02 pm

süper bir sahne özellikle tekme atması süper

byyun

November 5th, 2009
at 5:07 pm

bu sahneyi belki 100 defa izlemisimdir!

mucahittin

November 5th, 2009
at 5:10 pm

senin gibi gerizekalilarin sayesinde bizim ulkeyi zaten isgal ediyorlar. Bak kendin dediyin gibi adamlar senin kafanada girmisler ver sanada aynisini anlatmislardir! Ozgurluk var diyorsun ben Belcikadanim ve burda ozgurluyun baska birilerin ozgurluyunu tehdit ediyorsa senin ozgurluyun yoktur ozaman!
Turkiyede bunu yapanlari bizim ozgurluyumuzu allarak boyle isler yapiyorlar!
Buna artik izin veremeyiz!!!

arkabahce

November 5th, 2009
at 5:10 pm

film gayet güzel bittirilmiş
aranızda kendini patlatacak bir sürü adam görüyorum. yazık
ALLAH DİYEREK BÖYLE KANDIRIYORLAR İŞTE HERKESİ….

borekisab

November 5th, 2009
at 5:10 pm

çok doğru laflar söylemiş filmdeki umut karakteri. her ne kadar filmin sonu boktran bitirilmiş müslümanlar kötü gösterilmişse de film genel olarak iyiydi.
Allah’ın vaadi haktır. Allahu ekber!

borekisab

November 5th, 2009
at 5:11 pm

umut’un hayatı ise önceden ne kadar kötüyken bi ara düzelmişti taa ki canlı bomba olayına kadar.

ruhunudinle

November 5th, 2009
at 5:11 pm

ey gerizekalı her islam sevdalısını sen bölemi sanıosun cuma namazı kılmıyomu sanıosun bunlar sadece bi azınlık böle bi genelleme yapamazsın filmi izlemeden konusuosundur allah bilir kaç kişi gidip bomba patlatıo

kingat

November 5th, 2009
at 11:50 pm

Anlamadigim filmin sonu kotu olup, muslumanlar kotu gosterilmis diyenler var…Allah askina filmi nerenizle izlediniz. Filmin sonundaki ayet nedior. Sizi Allah’la kandirmalarina izin vermeyin. Serefsiz misyonerler Umutu kandirip intihar bombacisi yapiyor. Dinimizin neresinde yaziyor intihar etmek, masumlari oldurmek. Arkadasim dini bilmeden boyle yalan yanlis soylemlerle insanlari kandirmayin agza gelmeyin. Kuran-i Kerim orda. Acin okuyun, cahillik yapip da gaza gelmeyin.

badboymehmet

November 5th, 2009
at 11:50 pm

Yahu yorumlara baktım, kimse filmi iyi izlememiş. Fİlmde müslümanlara karşı hiç bir olumsuz yön yok. Sadece müslümanların oyuna gelmemeleri yönünde uyarılar var. İzlediğiniz bişeyi dikkatli izeyin. Filmin sonunda misyonerler görevlerini tamamladıklarını düşünüp nasılda keyif alıyorlar.

borekisab

November 6th, 2009
at 12:18 am

10 numara hareket. bu filmi genel olarak izledim tabii yanlış şeyler de var.

byyuz

November 6th, 2009
at 12:19 am

film i izlememin sebebi bu sahne olmuştur tamamını izledim her yeri süper olmuş sonunda kötü yapmışlar ama sonu flimin gidisatına göre bitseydi bu film i yazınlamazlar

byyuz

November 6th, 2009
at 12:19 am

süper bir sahne özellikle tekme atması süper

mucahittin

November 6th, 2009
at 12:20 am

senin gibi gerizekalilarin sayesinde bizim ulkeyi zaten isgal ediyorlar. Bak kendin dediyin gibi adamlar senin kafanada girmisler ver sanada aynisini anlatmislardir! Ozgurluk var diyorsun ben Belcikadanim ve burda ozgurluyun baska birilerin ozgurluyunu tehdit ediyorsa senin ozgurluyun yoktur ozaman!
Turkiyede bunu yapanlari bizim ozgurluyumuzu allarak boyle isler yapiyorlar!
Buna artik izin veremeyiz!!!

arkabahce

November 6th, 2009
at 12:21 am

film gayet güzel bittirilmiş
aranızda kendini patlatacak bir sürü adam görüyorum. yazık
ALLAH DİYEREK BÖYLE KANDIRIYORLAR İŞTE HERKESİ….

borekisab

November 6th, 2009
at 12:21 am

çok doğru laflar söylemiş filmdeki umut karakteri. her ne kadar filmin sonu boktran bitirilmiş müslümanlar kötü gösterilmişse de film genel olarak iyiydi.
Allah’ın vaadi haktır. Allahu ekber!

umut’un hayatı ise önceden ne kadar kötüyken bi ara düzelmişti taa ki canlı bomba olayına kadar.

ruhunudinle

November 6th, 2009
at 12:22 am

ey gerizekalı her islam sevdalısını sen bölemi sanıosun cuma namazı kılmıyomu sanıosun bunlar sadece bi azınlık böle bi genelleme yapamazsın filmi izlemeden konusuosundur allah bilir kaç kişi gidip bomba patlatıo

gxerox

November 6th, 2009
at 12:23 am

Helal olsun diyorum. Filmin tamamını izledim filimi yapanlar iyi arşiv toplamışlar gayet güzel yapmışlar ama sonunu berbat etmişler. Normalde gerçek hayatta hiç biri intihar eylemcisi olmuyor. Öyle olsaydı her köşe başında bir bomba patlıyor olmalıydı. Bazı arkadaşlar filmin bu kesiti için gericilik sıfatını kullanmışlar ve özgür bir ülkede yaşadığımızı savunmuşlar.

ortegalex]

November 6th, 2009
at 12:23 am

nolcak kardeşim demokrasi var özgürlük var. adamların elinde izin belgeleri var. bu kadar yobazlık bu kadar geri kafacılık olmaz ki!

mucahittin

November 6th, 2009
at 12:24 am

senin gibi gerizekalilarin sayesinde bizim ulkeyi zaten isgal ediyorlar. Bak kendin dediyin gibi adamlar senin kafanada girmisler ver sanada aynisini anlatmislardir! Ozgurluk var diyorsun ben Belcikadanim ve burda ozgurluyun baska birilerin ozgurluyunu tehdit ediyorsa senin ozgurluyun yoktur ozaman!
Turkiyede bunu yapanlari bizim ozgurluyumuzu allarak boyle isler yapiyorlar!
Buna artik izin veremeyiz!!!

inevitable0505

November 6th, 2009
at 12:26 am

Türkiye Cumhuriyeti darül harptir diynler, türkiyede cuma namazı kılmıyor. bu adamlar chp li değil, mhp li değil, dsp li değil, Bu adamlar Milli görüşçü. Bu bir pislik. İğreniyorum. Türkiye darülharptir diyen adam zaten laik düzeni Allah’sızlık diye anıyodur. Yazık, kafasının yakıtı Hurafeler olanlara.

ruhunudinle

November 6th, 2009
at 12:27 am

ey gerizekalı her islam sevdalısını sen bölemi sanıosun cuma namazı kılmıyomu sanıosun bunlar sadece bi azınlık böle bi genelleme yapamazsın filmi izlemeden konusuosundur allah bilir kaç kişi gidip bomba patlatıo

rotasizkaptan

November 6th, 2009
at 12:28 am

Ey insanlar! Muhakkak ki Allah’ın vaadi haktır. Öyleyse dünya hayatı sizi sakın aldatmasın. Aldatıcılar da sizi Allah ile (affına güvendirerek) aldatmasınlar.

necmeddin

November 6th, 2009
at 12:28 am

kardes, turkiye darul harb deyil darül küfür de degil insanlar müslüman sadece sistem bozuk, onun icin darul harp diyemessin!

komandoturkiye

November 6th, 2009
at 12:29 am

darul harb olan bi ülkede savaş kanunları geçerlidir!!!
bu ülke aynen işgal altındadır..
helal olsun… herkes paylaşsın facebook hi5 bedo nerde olursa PAYLAŞIN BU MESAJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

sair66

November 6th, 2009
at 12:30 am

kardes basimuizdaki erdogan oldugu muddeçce boyle devam eder. selamlar cCc

namless56

November 6th, 2009
at 12:30 am

aynen kardeş başımızda Tayyip oldukça bu böyle devam edecek… Güneydoğu’yu parçalamanın temellerini attı zaten Tayyip…

mrhasnicktir

November 6th, 2009
at 12:30 am

okumak suc degildr her ne kadar Kuran okunmalı ise incil de okunmalıdr okuyunca hristiyan olmazsn veya hristiyanlar Kuran-ı Kerimi okuyarak müslüman olmazlar.yani o kitabı alan kafir degildir.bazı seyleri aşın artık videonun gazına gelip sapır supur konusmayın hatta yanlızca bu videoyu degil filmin tamamını izleyin sonra gelp buraya yazın.incl el kitabı halne geldi gayet basitlestirilmş.kimse de alıp Kuran’ı parste berlnde dagıtmaz. bu br saygıdr.paran varsa alırsn.

mesurfercan

November 6th, 2009
at 12:31 am

kardesim sen boyle kitaplari dagitanlarin gerçekten”Kuranda Incilde okumalidir!” diye mi dusunuyorsun? hiç Yehova sahitlerini duydun mu?

rappever

November 6th, 2009
at 12:31 am

bencede keske her müslüman böyle olsa.. ya acayip saçma buluyorumm istanbln en merkzi yrnde incil dagitilyolr ve izin kagtlari var!!!! BURDA , Paris’in en mrkezi yerinde kur’an dagitsam beni ve butun ailemi yurt disi ederler beee…

accula

November 6th, 2009
at 12:32 am

sen git magazin programları seyret kızım hadiiiii..

murat7410

November 6th, 2009
at 3:15 am

keşke her müslüman türk de böyle olabilse

ahmeter

November 6th, 2009
at 3:16 am

helal bee

terter

November 6th, 2009
at 3:19 am

helal olsunn

ingilizcebe

November 6th, 2009
at 3:19 am

Bu cocuk uçurtmayı vurmasınlardakii küçük çocuk büyümüşde adam olmuş

xseck

November 6th, 2009
at 3:20 am

agzina saglik abicim!!!!!!!! helal olsun!!!

exe452

November 6th, 2009
at 3:21 am

cok güzel film. buna benzer filmler taniyan var mi?

dieliebe

November 6th, 2009
at 3:21 am

emRe abimin her oynadığı fiLm güzeLdir (:

traumboyful

November 6th, 2009
at 3:21 am

cok süper bir film,cok anlamli ve gercek,herkese tavsiye ederim bu filme iyi bakmalarini,

28antika

November 6th, 2009
at 3:22 am

bu yedi dakikadan sonra niye izlenmiyor daha orada takilip kaliyor

dieliebe

November 6th, 2009
at 3:22 am

ama sen böyle yaparsan yerim ben seni abim xD <3

sextanq

November 6th, 2009
at 3:22 am

ama sen böle yaparsan bende korkudan izliyemiycem :D

sekercocuk

November 6th, 2009
at 3:23 am

bu kurtlar vadisindeki HAL – IT burda imammi olmus yahuu

cozumturkiye

November 6th, 2009
at 3:23 am

ağzına sağlık hoca baba!
çözüm HİLAFET!!!

unialtay

November 8th, 2009
at 9:53 pm

gercekten konu olarak etkileyici bi film üniversitelerde izletilmesi gerektigi kanaatindeyim

irfan

November 8th, 2009
at 9:54 pm

bence mükemmel bir film.türk filmi yapılacaksa böyle yapılsın ve çılgın dersane,maskeli beşler,destere gibi saçma sapan bir anlamı olmayan,insana bir şey vermeyen filmlere itibar edilmesin.bu film tam derslik bir filmdir,tabi anlayana!…her genç çocuğa hatta tüm anne babalara izlettirilmelidir.çünkü zamanında dini ve ahlaki eğitimi vermelidir tüm aileler.yoksa bu tür bir duruma düşmesi,düşürülmesi şaşırtıcı olmayacaktır.sözüm ebeveynlere: çocuğunuza dini eğitimi 10 yaşındayken verin ki yanlışa düşmesin.tabi önce bu filmi izleyin.zaten ne demek istediğimi anlayacaksınız…bu filmi yapan a helal olsun.alkışlıyorum.her ne kadar yönetmenlik ve oyunculuk iyi düzeyde olmasa da…ama o da zamanla gelişir yeter ki böyle güzel film yapılsın.şiddetle herkese tavsiye ediyorum..

ZXKJF

November 8th, 2009
at 9:54 pm

Filmin konusu ibret verici ve çok etkileyiciydi.Fakat oyunculuk ve çekim biçimi için aynı şeyi söyleyemem.Ama yinede izlenmesi gerek olan bir film olduğunu düşünüyorum.

element

November 8th, 2009
at 9:55 pm

herkesin seyretmesi gereken harika bir film 10/10

alpak

November 8th, 2009
at 9:55 pm

çok güğzel çok enteresan cok farklı bi film mutlaka izleyin 9/10

fidey

November 8th, 2009
at 9:55 pm

kesinlikle herkesin görmesi gereken bir film …
ben de istanbul üniversitesinden mezunum …
film, emperyalistlerin tarikatlerle olan işbirliğini tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyor…

zaza

November 8th, 2009
at 9:55 pm

filmi çok beğendim. konu ve işleniş harika olmuş. işte bu gibi filmelrri herkesin görmesi lazım üniversitelerde bunu örnek olarak göstermek gerekir. taze beyinleri ne hale getirip nasıl bir tuzağın içine attıklarının farkona varmaları gerekir ve böylece aslında ortada bir sorun olmadığının farkına varılması lazım. boş yere gençler köleleştirilmemeli ailelerin yanalrında olmaları destek vermeleri ilgili olmaları gerekmektedir. 10/9

megadest

November 8th, 2009
at 9:56 pm

Oyunculuk cok cok hat safhada ii olmasada konu bakımından ve ya$anmıs olması gercekten cok etkileyiciydi 10 üzerinden 10 werebilirim :)

akif

November 8th, 2009
at 9:58 pm

film bi nevi günümüz gerçekliğiyle alakalı ama bazı yerlerde olaylar çarpıtılıyo…ama kesinlikle izlemeye değer bi film.GOD is everywhere!

susisesi

November 8th, 2009
at 9:59 pm

oyunculuklar kaliteli olsaymış filmi 5 kat daha etkili yapabilrimiş ama yönetmen tüm iyi niyetiyle çekmeye çalışmış emek vermniş boşa giden bi yapım değil kesinlikle…….kıyaslama yapparsak maskeli beşler…destere….emret komutanım…gibi boş işlere kıyasla daha iyi en azından bi konusu var…

begumm

November 8th, 2009
at 9:59 pm

Ben filme 10 veremem bu 10 verdiklerime çok büyük haksızlık olur.Filmin konusu çok iyi idi senaryo bazı yerlerde çok saçmaydı ama oyunculuk eh işte..Bu filmi çok daha usta bir yönetmen çok daha ii oyuncularla çekse herhalde bi Takva kadar ilgi çekerdi ama çok eskiği var filmin.

mys20

November 8th, 2009
at 10:01 pm

zlemeden önce yorumları okumuştum, biraz önyargılı izledim, oyunculuk filmin başlarında kötüydü sonradan biraz düzeldi gibi geldi bana yada filme kaptırınca oyunculuğu farkedemedim ama gerçekten de öyle.. kendinizi kaptırıyorsunuz..

kesinlikle çok güzel bir film, neden bu kadar az puan almış anlamış değilim, arkadaşların da dediği gibi senaryo çok sağlam..

filmin beğenmediğim kısımları oldu, gerek oyunculuk gerek yönetmen açısından yine de 10/10

gimmar

November 8th, 2009
at 10:01 pm

bizim insanlarımızın türk filmlerini yerden yere vurmasından bıktım arık…en kötü yabancı filmi baş tacı yaparlar bizimkiler film yaptımı yok öyleydide yok böyleydide.Bu film bu puanımı hakediyor??? kesinlikle mükemmel bir film,tabi anlayana…Sadece oyunculuk biraz daha iyi olabilirdi 10 üzerinden 9,5

murtis

November 8th, 2009
at 10:01 pm

arkadaşlar filmin senaryosu cok sağlam ama okadar berbat oyunculuk varkı ızleyınce anlarsınız ınsaattakı ameleyı getır daha ıyı oynar ozellıkle yonetmen boyle rezıllik gormedım ben olsam daha ıyı yonetırdım bir gecısler varkı film izlemekten tiskinirsiniz cok saglam bı senaryoya yazık etmısler 10/8 veriyorum sadece senaryo ıcın ve izlenmesi gereken bi film oldugu ıcın dayanabılırsenız

cleverthunder

November 8th, 2009
at 10:03 pm

Din kisvesi altında insanların nasıl kullanıldığını ve yokolup gittiğini anlatan iyibir film girdap Antalyadan istanbula okumaya gelen umutun annesini babasını kızkardeşini sevdiklerini ve hayattaki inandığı değerlerin hepsinin birer birer yokolup gitmesine tanık olduğumuz bir film girdap.Atatürkçü bir gencin hilafet yanlısı bir teröriste dönişmesine şahit olduğumuz bir film girdap filmin en can alıcı sahnesi umutun Atatürk posterini duvardan kaldırıp kurtuluş hilafette posterini asmasıydı bugün üniversitelerimizin ne hale geldiğini gençlerimizin nasıl dinkisvesi altında kandırıldığını anlatan birfilm girdap umut gibi nice gençlerimiz bu girdapa kapılıp yokolup gidiyorlar ağlanacak halimize güldüğümüzü anlatan bir film girdap.Yönetmeni tebrik eder bugibi yapımların sayısının artmasını dilerim.

metjan

November 8th, 2009
at 10:04 pm

ya istiklal ya ölüm …

nhatinoglu

November 8th, 2009
at 10:05 pm

izlediğim en kötü türk filmlerinden biri. Konu itibariyle iyi olabilir ama oyunculuk sıfırın bile altında. Bütün film boyunca izleyeni şiddetle rahatsız edecek bir müzik izleyenlerin sanki salonu terketmeleri için yapılmış bir numara gibi. Filmde ki tek geçer not Ali Sürmeliye…

pssmo

November 8th, 2009
at 10:06 pm

gerçekten çok etkileyici bir film olmuş bence gençleri uyaran ve bazı kesimlerin gerçek yüzlerini gösteren bir film olmuş.kesinlikle izlenmeli…

tayfunkoru

November 8th, 2009
at 10:07 pm

christiantroy arkadaşımın filmin teknik tahliliyle ilgili kısımlara tamemen katılıyorum..oyunculuk biraz yavan olmuş..karakter değişimi konusunda gerçekten problem var..sevgilisi olan kız gerçketen farklı tepkiler vermeliydi..ya da ailesi gelip olaya girmeliydi diye düşünüyorum..öykü çok iyi olmasına rağmen gerçekten vasat bir film çıkmış..ama verilmek istenen mesaj verilmiş mi?kısmen evet..ama diğer yorumumda da belirttiğim gibi tek taraflı bir mesaj olmuş..

tornadox

November 8th, 2009
at 10:20 pm

filmi seyretmedim,maalesef antalyada filmler gişe yapacaksa vizyona giriyorlar.benim yorumum christiantroy un yaptığı yorum üzerine.bu sitede pek çok kişi yorum yapıyor,herkesin görüşü ve beğenisi de elbette kendisine,fakat özlem duyduğum şekilde böyle kaliteli bir yorumu görmek gerçekten duygulandırıcı.oyunculuk ve karakter tahlili açısından böyle kaliteli yorumların daha da artmasını bekliyorum ve christiantroy a teşekkür ediyorum.

barmada

November 8th, 2009
at 10:21 pm

flim çok güzeldi türkiyede perde arkasında yaşalanılan olayları güzel bir şekilde aralıyarak bir çok imansız insanın dini kullanarak temiz beyinleri nasıl yıkandığını güzel bir şekilde dile getirmesi beni çok mutlu etti gerçekten bu olayların yaşanılması çok üzücü bu flimin oluşumunda katkısı olan herkese ben teşekkür ediyorum rekor kıran flime bakıyorum bide buna gerçekten onada üzülüyorum………

cns

November 8th, 2009
at 10:21 pm

ozan bilen nam-ı diger:barış(uçurtmayı vurmasınlar) sadece bu adamın küçüklügündeki performansı ile şimdiki performansını kıyaslamak açısından bile gidilmesi gereken bir film eminim yine güzel şeylere imza atmıştır..

summerbreeze

November 8th, 2009
at 10:21 pm

filmin konusu bence çok iyi ama oyunculukları ben pek beğenmedim çok amatörceydi bence ama müzikleri baya etkileyici

bluamiyorum

November 8th, 2009
at 10:22 pm

aslında ilk başlarda abartı gibi gelmişti ama sonlara doğru çok güzel bağladılar filmi
filmin yapımcıları ve oyuncularını tebrik ediyorum gerçekten güzel bir iş çıkarmışlar…

melloncollie

November 8th, 2009
at 10:22 pm

tüm ekibi tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyorum. umarım girdap’ta olduğu gibi türkiye’nin gerçek sorunlarına değinen, bunları dile getirmekten çekinmeyen filmlerle yollarına devam ederler.
ayrıca filmin müziklerini çok çok beğendim. alican genç’in adını daha sık duymak istiyoruz :)

aysun

November 8th, 2009
at 10:23 pm

ben filmin konusunu ilk okudugumda hemen dikaatimi çeken bişeler oldu ve filme gittim.arkdşlar film ve konu süper…çok gerçekçi birebir şuan ki içinde bulundgumuz durumu çok güzel ele almşlar.herkese tavsiye ederim özellikle ögrenci arkdşlarıma.

aslangs

November 8th, 2009
at 10:23 pm

Filmin verdiği mesaj çok güzel.Toplumsal mesajı bana Takva’yı anımsattı.

canevrenol

November 8th, 2009
at 10:24 pm

yalniz buraya yorum yazarken “ve” yazmak yerine “we” yazmasak keske…

mciskin

November 8th, 2009
at 10:24 pm

Filmi dün izledim..filmin başlarında oyunculukları hiç beğenmemiştim ama sonradan toparladılar..senaryo zaten mükemmeldi..her türlü ayrıntıya yer verilmiş anlatılmak istenen konu çok iyi anlatılmış..özellikle genç arkadaşların izlemesi ve ders alması gereken bir film olmuş..zaten filmin başında yaşanmış bir olaydan alıntıdır diyo..kısacası herkese tavsiye ederim…

alimsuin

November 8th, 2009
at 10:25 pm

çok başarılı bir film olmuş…verdiği mesaj,başarılı kadraj kullanımı ile insanı içine çekiyor…müziklerine gelince cidden inanılmaz!! zaten ALİCAN GENÇ çok başarılı bulduğum bir müzisyendir.Türkiyenin Hans Zimmeri diyebilirim…Mutlaka bu filmi görün arkadaşlar…

gulhan

November 8th, 2009
at 10:26 pm

arkadaşlar her gencin izlemesi gereken bir film. bence insalığın en büyük problemini ele almışlar.ben çok memnun kaldım. umarın film istediği başarıyı yakalar…

nesebir

November 8th, 2009
at 10:27 pm

arkadaşlar ; filmin galasına gittim.bence son yıllarda izlediğim en iyi filmdi.mutlaka izlemenizi tavsiye ederim .özellikle film müziklerini yapan alican arkadaşımızı kutluyorum filmdeki konu ile müzik müthiş örtüşmüş

cnemkiya

November 8th, 2009
at 10:27 pm

eminimki fazlasıyla başarılı bi yapım we gene eminimki ozan bilen geleceğin en başarılı aktörlerinden biri olcak..
merakla bekliorum..

nimfeum

November 8th, 2009
at 11:07 pm

güzel bir filme benziyor konuyu nasıl işlediklerini açıkçası çok merak ettim umarım en kısa zamanda sinemada izleme şansımız olur :)

muzo

November 8th, 2009
at 11:08 pm

Bu filmin fragmanını semumda izlemiştim filmin başında.Sürükleyici bir yapısı vardı.Film iyi gibi gözüküyor arkadaşlar.Zaten filmin konusu filmi çok ii açıklıyor

ulkuk

November 8th, 2009
at 11:08 pm

fragmanı muthıs gercek bır hıkaye fılmı sabırsızlıkla beklıyorum …

sule yucel

November 8th, 2009
at 11:10 pm

öncelikle bütün yorumları okudum anlaşılan şu ki insanlar film izlerken kafalarını gerçekten hiç yormuyorlar..dedeee adlı üyenin yazdığı yoruma kesinlikle katılıyorum.film başlarda durağan sıkıcı ve sıradan gelmişti…ama yine de yaşıma hitap ettiği için izlemeye devam ettim.iyi ki izlemişim hiç pişman olmadım.kesinlikle çok sağlam bir senaryosu var.filmin sonu beni gerçekten çok etkiledi.millet artık uyanmalı ve bu gerçekleri görmeli…bu film gerçekleri görmek için bakanlara gerçekleri bi nebze de olsa göstermiştir diye düşünüyorum.hatalarım olduysa affola…

faruk erdogan

November 8th, 2009
at 11:10 pm

film başlangıç olarak güzeldi;ancak sonu iyi bitmedi.filmin mesajını belirlemekte zorluk çektim;ama dipten dipten verilen mesajlar yani imalar hiç hoşuma gitmedi.Umut filmin sonu hariç doğru yoldaydı.dinin içine giren ne kendini ne de başkasını öldürür.

dedee

November 8th, 2009
at 11:11 pm

Sayın ilke; [br]Heralde yotum yazanların coğu ya filmiizlememiş yada ne anlatmak istediğinin farkına varamamıs.Bi kere dinci diye bi sey yoktur ılımlı İslam ya da İslami terör diye de bi sey yoktur inanmayanlar bunlar Pentagonun ürettiği kavramlatrdır inanmayanlar bakınız Oktay Sinanoğlunun kitapları [br]2.Filmi nasıl izlediniz anlamadım orda çocuk kandırılıyor trene bakar gibi film izlenmez biraz kafanızı kullanın orda çocuk kandırılıyor yanı ordakı mistik gibi görünen olaylar hep düzmece hoca gözükende şimdi ki Ergonokon u temsil ediyor hatta film de hilafeti kurmak gibi bi amaç var böle bi örgüt zaten vardı ve bu da Ergenokonun bi alt örgütü çıktı Hoca geçinen adamlar filmin sonunda içki içerek gelecek kurbanlarını bekliyorlar BUNUN NERESİ DİNLE ALAKALI NASIL FİLM İZLİYOSUNUZ ANLAMADIM::S MÜSLÜMANLARIN İNANÇLARININ ERGENOKON TİPİ YAPILANMALARLA SÖMÜRÜLMESİNİ ANLATIYOR … [br]NOT:HİZBULLAH VE BENZERİ ŞİDDET KULLANAN ÖRGÜTLERDE ERGENOKONUN ALT ÖRGÜTÜ ÇIKTI BİRAZ ARAŞTIRALIM

isra

November 8th, 2009
at 11:11 pm

Gerçekten tarafsızca işlemiş konulara şahit oldum filmin başlarında.Sonu hiç istemediğim biçimde bitmesi beni üzdü açıkçası.Umut filmin sonu hariç doğru yoldaydı.

ilke

November 8th, 2009
at 11:11 pm

Bence de tarafsızca başlanan ve gerçeklerle biten hoş bi anlatım.Filmin sonunu izlemek kısmet olmadı ama özeti okudum. Açılar güzeldi fakat ışıklandırmaların çoğu filmi durgunlaştırmıştı. Çok iyi yönlü bi Cesaret filminiz. Dinci olmanın sonu budur. Dindar olmak ise Atatürkçü düşünceyi tamamlar.

esin kurtulus

November 8th, 2009
at 11:12 pm

az önce izledim filmi.gercekten çok beğendim.durağan gidiyordu film ama yine de konu çok güzel işlenmiş.bazı gerçeklerin farkına varmalayız

mustafa yalcin

November 8th, 2009
at 11:12 pm

film çok başarılı yaşadığımız olayları beyaz perdeye taşımış özellikle filmin sonu harika kesinlikle izleyin

serkan ceylan

November 8th, 2009
at 11:12 pm

izlediğim en iyi türk filmlerinden biriydi.özellikle aileler kesinlikle izlemeli

kaya demir

November 8th, 2009
at 11:12 pm

çok güzel bir filim tüm öğrencilerin ve anne babalırın izlemesini tavsiye ederim günümüz gençliğini yakından ilgilendiriyor…

koray atici

November 8th, 2009
at 11:13 pm

bence başarılı bir film.bıçak sırtı bi konuyu başarılı bi şekilde harmanlayarak bize sunmuş ben finalinin çok mantıklı olduğunu düşünüyorm. izleyen sıkılmaz

omer demir

November 8th, 2009
at 11:13 pm

ilk önce şunu söylemek lazım kadro ve oyunculuk muhteşemdi.senaryoyuda beğendim.izlenilmesi ve bişeyler alınılması gereken bir film

yld

November 8th, 2009
at 11:13 pm

idare eder filmde neyin ne oldugu biras belirsiz ve sacma hele hele sonu içler acısı bu yüzden çok güsel bir film diemicem ama genel olarak oyuncu performansı ve senaryo güsel

asli18

November 8th, 2009
at 11:15 pm

filmi nasıl ızledın anlamıyorum harıka bır fılm dı anlatmak ıstedıgı her seyı fazlasıyla hos ve dramatık bır sekılde anlatmıs fılm ben cok begendım sonu cok duygusal dı bence ızlenmesı gerekır

k10

November 8th, 2009
at 11:16 pm

Girdap filmi, anlatmaya çalıştığı onca şey arasında hiçbir şey anlatmaktan uzak, yorucu bir film. İslamcıların bir kısmının dahil olduğu bir kısım şeylerin etkisindeki birini anlatayım demiş ama bir şey anlattığı yok. Eğer anlatıldığı gibi olsaydı, Türkiyede bir tane bile canlı adam kalmazdı:-) Nüfusunun en az % 70′i canlı bomba olan bir ülkede nasıl yaşanılırdı bilemiyorum. Bunca özensizliğe bunca yorum çok bile:-)

ceyhanbey

November 8th, 2009
at 11:16 pm

şüphesiz son yılların en sansasyonel Türk filmlerinden biri.Konusu ve senaryosu itibariyle tartışılan,insanları geren ve kimsenin film yapmayı düşünmediği şeyler içermesi, filmi, ‘olay film’ konumuna getirmiş.Ailesinden doğru-dürüst dini eğitim almamış,belli değerleri tam oturmamış (ki aile eğitiminin ne kadar önemli olduğunu anlıyoruz) bir gencin dramatik bir şekilde yokoluşuna şahid oluyoruz.Bu açıdan çok can sıkıcı bir durum çünkü gerçekten filmi izlerken sinirlenmemek elde değil.Dini kötüye kullanan ve terörü elzem gösteren hoca görünüşlü dış mihrakların,manevi duyguları güçlü fakat bir o kadar da bilgisiz bir genci kullanarak türlü derin yaralara neden olmaları izleyiciyi üzecek boyutta.Böylesine acı bir gerçeğin anlatılması güzel bir şey tabiiki.Ancak kötü olan tarafı olayların tek taraflı anlatılması ve pozitif çok fazla birşeylerin gösterilmemesi.Yapılmayacak şey gösterilmiş sadece.Keşke yapılması gereken birkaç şey,en azından yapılabilecek birkaç şey gösterilseydi çok daha iyi bir yere otururdu film.

adamsmith

November 8th, 2009
at 11:17 pm

Harika bir film olmuş son derece etkileyici bir senaryo oyuncularda çok kaliteli ufuk bayraktar ali sürmeli selçuk yöntem gibi kaliteli oyuncuların ara karakterler olarak kullanılması da gayet yerinde olmuş.Son derece gerçekçi ve sürükleyici bir film

melisrenan

November 8th, 2009
at 11:17 pm

selçuk yönetem ve ali sürmeli ismi filme izlemeden artı puan kattı oyunculuğunu bilmesemde fuat saka’da varmış çok severim kendisini. filmi aldım ama izleyemedim izleyince filmle ilgili yorumu da yazim.

bayblue

November 8th, 2009
at 11:17 pm

işte türk filmi diye buna derler gerçek hikaye aldatıcılar sizi allah ile aldatmasın sonu zaten tüylerim diken diken oldu

halil gunesli

November 8th, 2009
at 11:18 pm

filmin mesajı; müteffikte belli değil, ittifakta, ne yazık ki genç insanların iyi niyetini suistimal eden kişiler artık tek tek değil, örgüt biçimde çalışıyorlar oyuncular gerçekten çok iyi seçilmiş, Ozan Bilen ve İbrahim İriş mükemmel oynamışlar, Ali Sürmeli her zamanki gibi muhteşem, beni en çok şaşırtan fuat saka oldu, gerçekten çok iyi oynamış. konusu, senaryosu ve oyunculuk açısından gerçekten başarılı ve iyi bir film

boobanturk

November 8th, 2009
at 11:18 pm

budur böyle içeriği olan ders alınması gereken filmler yapılsın işte.çok güzeldi.

selen24

November 8th, 2009
at 11:18 pm

ibret alınması gereken bi film filmin verdiği mesaj çok güzel çok net anlatılmış “aldatıcılar sizi Allah la aldatmasınlar” kesinlikle çok doğru çok iyi bi filmdi mutlaka izlenmeli

jenniferdeniz

November 8th, 2009
at 11:18 pm

başroldeki çocuğun ve onun diskoda takılan arkadaşlarını oynayanlar kötü oynamışlar ama diğer oyuncular gayet iyi kou itibariyle çok çokk iyi yönetmeni böyle doğru ve cesur bir yapımdan doalyı tebrik ediyorum anlamadığım birşey varsa o da umut un iki arkadaşı hanis onradan o adamlar gibi çocukları kandıranlar daha önceden onlarla tanışıp bu işi bilerek mi ayarladılar yoksa onlara inanıp daha sonra yaptıkları oynu keşfedip yine yanlarında mı oldular biraz karışık geldi sonu ama güzeldi film … tebrik ediyorm…

10UR

November 8th, 2009
at 11:19 pm

Çok etkileyici ve sürükleyici bir film.Bence her ünv. arkadaşın seyretmesi gerektiği bir film son zamanlarda izlediğim en güzel senaryo diyebilirim. Aldatıcılar sizi ALLAHla aldatmasın …. Çok önemi bir söz.

sezi

November 8th, 2009
at 11:19 pm

Dini alet ederek genç beyinlerin nasıl kandırıldığına şahit olacağınız bir film.Günümüzde yaşanmış hala da yaşanıyor olan hikayelerden sadece biri. Bütün gençlerin izlemesi gereken bir film kesinlikle.”Aldatıcılar sizi Allah ile aldatmasın!”

bar10

November 8th, 2009
at 11:19 pm

ayrıca film 48.000 kişi tarafından deil de biraz daha izleyiciye ulaşabilse ve gündeme gelseydi türkiye de çok tartışma yaratır hatta üzerine açık oturumlar bile yapılırdı..

bar10

November 8th, 2009
at 11:20 pm

bence herşeyiyle mükemmel bir film.. biraz burdaki yorumları okudum kötü film,islamı kötülüyo,oyunculuklar kötü,yönetmen kötü falan gibi.. sadece oyuncu performansları bölümüne biraz katılabilirim eleştirilerin o da hepsi genç ve deneyimsiz oluşundan olsa gerek diye düşünüyorum.. dediim gibi film hikayesiyle,yönetmeniyle benim için 10 puanlık bir film.. bi de gerçek bi olaydan filme alınmış hikaye.. çok başarılı bir yapım bence herkes izlemeli özellikle üniversite çaındaki gençler izlemeli ve dersler çıkarmalı.. tebrik ediyorum son dönemde izlediim en iyi türk filmlerinden..

sezencumhur

November 8th, 2009
at 11:20 pm

her şeyin tesadüf olduğu basit senaryolu bir film. çekimler ve oyunculukta bir o kadar kötü.

deepimpact

November 8th, 2009
at 11:21 pm

biçoğu amatör oyunculardan oluşan bi film ancak performanslar çokta kötü değil.kimine göre varoluş kimine göre yokoluş,kayboluş hikayesi.bakış açınıza bağlı neticede.ideolojik mi,evet ideolojik,politik mi,evet politik bi film.ancak dediğim gibi,bu neticede sizin bakış açınızla da ilgili bi olay.orjinali çıktı ve film bulamazsınız izleyin.-her ne kadar senaryo ve yönetim kötü olsada-

hklhh

November 8th, 2009
at 11:21 pm

Girdap’ın Dvd ve Vcd si tüm D&R ve Dvd&müzik marketlerde 28.10.2008 tarihinden itibaren satışa sunulucaktır arkadaşlar.. Tekrardan iyi seyirler hepinize arkadaşlar..

talipkmofan

November 8th, 2009
at 11:23 pm

Birçok kişiyi kızdıracak,bir o kadar kişiyide kıskandıracak bir film.

enesgulcek

November 8th, 2009
at 11:23 pm

Değerli sinematurk hayranları,

Girdap filminin vizyona girdiği tarihte ilk düşündüğüm bu bir siyasi film idi ve siyasi amaçları vardı. Yaklaşık bir ay sonra izlediğimde pek olgun bir senaryosu olmadığı kanaatine vardım. Film daha etkileyici olabilirdi. Müslümanları eziyor mu yoksa farklı bir açı ile mi ele alıyor anlayamadım ama pek faydalı bulmadım bu filmi.

Saygılar

emre84

November 8th, 2009
at 11:23 pm

Çok iyi bir film

insomnia

November 8th, 2009
at 11:24 pm

Bir ideoloji içinde, kullanan ve kullanılanlar hakkında çok güzel bir film.

nesrullah

November 8th, 2009
at 11:24 pm

Film inançlı ama pek eğitimli olamayan umutun üniversitede yanlış arkadaşlıklar yüzünden düştüğü durumu ele alıyor.Aslında konu olarak çok cesur olarak görülebilir.Ama yönetmenin tutumu, senaryonun işlenişi ve tekniği aynı şekilde cesur değilSenaryonun gidişatında sorunlar kopuklular var.Yani senaryonun işlenişi çok zayıf.Ayrıca tekniğide çok zayıf.Çekimler dizi çekimleri gibi amatörce olmuşBunlardan dolayı insan filmden çok ta etkilemiyor.

Daha önce bu film hakkında “bir 28 şubat filmi”şeklinde bir yazı okumuştum.Geçekten de öyle.Oyunculuklar ise daha önce beğendiğim ozan bilen dahi çoğu vasattı.Herşeyden önce islam dinine karşı kötü niyetli bir film.

dburak

November 8th, 2009
at 11:24 pm

çok güzel bir film…özellikle sonu çok şaşırtıcı….

jasonbourne

November 8th, 2009
at 11:25 pm

seneryosu çok etkileyici bu filmde emegi geçenlere teşekkür etmek gerek.

elegant

November 8th, 2009
at 11:25 pm

konu çok çarpıcı..mesaj kaygısı olan filmlerin durağanlık hastalığını görmek mümkün..müzikler güzel ancak durağanlığı çözmek amacıyla çok ve yüksek kullanılınca biraz rahatsız ediyor…genel anlamda güzel ama, izlenmesini öneririm…

irmaknz

November 8th, 2009
at 11:26 pm

tüm emeği geçenlerin ellerine sağlık… çok güzel bir film olmuş…

haberci

November 8th, 2009
at 11:26 pm

eveet film orta şeker güzellikte.. görüntü yönetmenini başarılı buldum. müziklerde güzel olmuş.. uçurtmyı vurmasınların çocuk oyuncusu ozanı ve film başrol oyunusu yetersiz kalmış..ibrahim yani filmd eki ismail güzeldi… umarım bir komedi filmde oynar.. FUAT SAKAYI YAZMAMAMIŞ SİNEMATÜRK ün güzel insaları… onunda filmde katkası büyük.. böyle bir zamanda yani türban mesele gibi üzerirmizde oynanan bir başka oyunu yansıtmşlar. bu arada ingizliz hükümeti dava açabilir..(yapıyorum ama ispatlayın) AAA AZDAHA BETÜL ARIMI VE SELÇUK YÖNTENİ UNUTUYORUM…İKİSİDE HARİKA.. misafir oyuncu yazılmış..onların misafirliği bile yeter filmde ..son olarak emeği geçenlere buna kamera arkasıda dahil hepsine tirt sinaması adına TEŞŞÜKLER..

karaburga

November 8th, 2009
at 11:27 pm

Girdap’a kapılacaksınız!

taylanov

November 8th, 2009
at 11:28 pm

Rica ederim. Güzel bloglar takibe değiyor. ;)

cagri polat

November 8th, 2009
at 11:28 pm

Yok be izlemedim ama vizyona girmiş haber olarak vermek lazım :)
ilgin ve takibin için sağolasın..

jklhmehmet

November 8th, 2009
at 11:29 pm

Oldukça beğenini kazandı galiba film Çağrı? :)

arzu kilic

November 8th, 2009
at 11:29 pm

oncelıkle sızlerı tebrık edıyorum.boyle bılgılere genclerın cok ıhtıyacı var.ozellıkle herseyın tam merkezınde olan unıversıtelı genclıgın…yasanmıs bır olay olması cok acı umarım cektıgınız bu fılm herkese bırer ders olur bır daha yasanmaması umıdıyle…ben trakya unv halkla ılıskıler bolumden arzu. organızasyon ekıbı olarak sızlerı unv davet etmek ıstıyoruz.Bu konuyla ılgılı bızlerı bılgılendırmek ıcın sızlerı aramızda gormekten buyuk mutluluk duyarız.bızlere bır konferans vermek ıster mısınız??????

admeh

November 8th, 2009
at 11:29 pm

film türkiye gerçeklerine ve üniversiteli gençlerin beyninin nasıl yıkandığını açıkça ortaya koyuyor gidilmesi gereken bir film

buket

November 8th, 2009
at 11:30 pm

ben bu filme emek veren herkesi kutluyorum. konu çok çarpıcı. bildiğimiz ama dile getiremediğimiz şeyleri yüksek sesle söyleme cesaretini göstermişler. gençlerin mutlaka izlemesi gerekir. ayrıca müzikler için tebrikler, çok müthiş olmuş. cd olarak bulmamız mümkünmü?

meltem

November 8th, 2009
at 11:30 pm

ya ben filmi çok beğendim ama sonu çok kötüydü bence bu filmden ders alınması gerektigini bildirmişler

odul

November 8th, 2009
at 11:30 pm

senarıst onur aydın’nın kaleme aldıgı gırdap fılmını ızlerken cok keyıf aldım kalamıne saglık onur aydın ayrıca muzıklerı yapan alıcan arkadasıma tekrar tesekkur edıyorum yollarının acık olmasını dılıyorumm

nilce

November 8th, 2009
at 11:30 pm

çok güzel bir film insanların beyinlerini nasıl yıkayabildiklerini gösteriyor en güzel sözde filmin sonundaki sözdü herkes oraya dikkat etsin ve gösterilmek isteneneni görsün.Filme emek veren herkese teşekkürler.

Cenko

November 8th, 2009
at 11:31 pm

arkadaşlar şimdi şöyle bir olay var herkes müslüman amenna ben gidipte tarikata veya başka bii şeye neden üye olayim eğerki müslumansak imanin 5 şartini yerine getirmemiz yeterlidir dini konularda bilgi almakda lazim ama tarikata veya bilmediğimiz yerelere girersek olacaklar ortada Vede bu konuda Çoook Yakın Cevremde Birinin Başina Geldi

sevinc ozbey

November 8th, 2009
at 11:31 pm

Başta herkesin düşündüğü gibi düşünüyorsunuz.Mistik olayların etkisine kapılıyorsunuz.Yavaş yavaş oluşan olaylar sizi bir çelişkiye sürüklüyor.Olanlara anlam vermekte zorlanıyorsunuz;ama öyle bir son sizi bekliyor ki her sorunuzun cevabını alıyor ve çok etkileniyorsunuz.Her üniversite öğrencisinin izlemesi gereken çok çarpıcı bir film.Emeği geçenb herkesi kutluyorum.

yagmur

November 8th, 2009
at 11:39 pm

bu film harika arkadaşlar ile gittim çok süper tebrik ederim

nilce

November 8th, 2009
at 11:39 pm

çok güzel bir film insanların beyinlerini nasıl yıkayabildiklerini gösteriyor en güzel sözde filmin sonundaki sözdü herkes oraya dikkat etsin ve gösterilmek isteneneni görsün.Filme emek veren herkese teşekkürler…

kaan

November 8th, 2009
at 11:40 pm

Tamam kim ne derse desin siyasi yorumu bir ayrı inanç olayı bir ayrı filmi idrak etmemizi kılan senaryonun gerçeklere dayanması.Peki hiç mi insanlar kendilerini yargılamıyorlar allah la kul arasına girilmez bırakın herkes inancını inancıgibi kendisi yaşasın laiklik burda sanırım söylesenize herkes bu ülkede atatürkün benimsediği müslüman bir anlayışla bu bağımsızlığa özgürlüğe gelmedi mi bu acılar neden yaşatılıyor biraz vicdan lütfen yaa

yusuf

November 8th, 2009
at 11:40 pm

Herşeyiyle mükemmel bir film idi. (Özellikle konu çok iyi seçilmiş.) Her üniversite öğrencisine şiddetle izlemelerini tavsiye ederim. Filme emeği geçen herkese çok teşekkür ederim.

fatih yildiz

November 8th, 2009
at 11:40 pm

ÇOK HARİKA BİR FİLM İZLEMENİZİ TAVSİYE EDRİM.ÖZELLİKLE ÜNİVERSİTEDE OKUYAN ARKADAŞLARA YÖNELİK YAPILAN BİLİNÇ ALTI BÖLÜCÜLÜK OPERASYONLARININ BİR NUMARALI ÖRNEKLERİNDEN BİRİ HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM.

yagmur

November 8th, 2009
at 11:41 pm

bu film harika arkadaşlar ile gittim çok süper tebrik ederim….

N. Eksioglu

November 8th, 2009
at 11:41 pm

Öncelikle filmde emeği geçen herkezin eline,koluna,ağzına ve aklına sağlık… etkilenilecek bir film.. yanlız bu filmi tekrar izlemek istiyorum yada arkadaşlarımada önermek istiyorm yanlız ne dvd si var ne vcd si nede tvlerde nede internette… şimdi ‘yine nereden izlenebilir bu film’sorusunu soruyorum? bu konu hakkında beni bilgilendiriseniz sevinirim…
tşkrlr…

la Edri

November 8th, 2009
at 11:41 pm

EVET…
FİLMİ YAPAN VE EMEK HARCAYANLARI BN KUTLARIM.YALNIZ KİMSE BURADANTARİKATLER KÖTÜDÜR ANLAMINI ÇIKARMASIN..ÇÜNKÜ BUNLAR TARİKATLERİN ÜZERİNDE DİN HEDEFLİ YAPILAN OYUNLAR ..MUSBET BİR TARİKATE GİDİN SORUN BAKALIM BU OLAYI TASVİP EDİYORLARMI..KESİNLİKLE HAYIR…DIŞARIDAN ÇOK FARKLI GÖRÜNÜR AMA HİÇDE ÖYLE DEĞİL.TARİKAT İMAJINI BOZAN TARİKATLER DEĞİL DIŞ GÜÇLERDİR..ANANMAYAN ARAŞTIRIR.. ONLAR KENDİ HALİNE DİNLERİNİ YAŞAR..DİNİN 5 ŞARTI YETER DİYENLER GENELDE BU ŞARTLARI YERİNE GETİRMEYENLERDİR ..ARKADAŞIM PEYGAMBE EFENDİMİZ ÜSTÜNLÜK TAKVADADIR DİYOR.. TAKVA DERECEDİR. VE O O 5 ŞARTIN DERECELERİDİR.BÖYLE DİYEREK İNSANLARI AZ AMEL YAPMAYA VE KAİNATTADA PİŞMAN OLMAYA SEVK ETMEYİN..GERİCİLİK İLERİNİN TERSİDİR ..VE ÖLDÜKTEN SONRAKİ HAYATI DÜSÜNEN DE ASLA GERİCİ DEĞİLDİR…..

cengiz Yuksel

November 8th, 2009
at 11:42 pm

film bence mesaj vermıyor. sadece anlatmaya çalıştığı camiden çıkan küçük çocuğun umut un yanına gitmesinde gizli namaz kıl kuran oku peygamberini izle geri kalan herşey boş safsata… türkiye de tarikat tuzağına düşmüş beyni yıkanmış bilmem ne evlerinden tutun da bir sürü dinle alakası olmayan oluşumlar bulunmakta…gençler dikkat etmeli ordaki umut un düştüğü duruma gelmeye hazır binlerce saatli bomba aramızda dolaşmakta ve bunu din emrediyor zannetmektedirler. gerçekten uyanın çocuklar… filmde emeği geçen herkesi kutlarım….

Mikail

November 8th, 2009
at 11:42 pm

yanlız arkadaşlar lütfen dinimizin 5 şartını yerine getirelim gerisini boş gecelim die düşünmeyelim cunku dinimizde üzerimize düşen bircok vazife var bu vazifeleri yaşadıgımız olaylar neticesinde iman dolu yüregimizle kendimizi siper edersek anlayabiliriz

merve

November 8th, 2009
at 11:42 pm

filmi izledim hiç beğenmedim çünkü allahın halis dinini çarpık göstemeye yönelik.ahirette herkes önderleriyle ve liderleriyle toplanacaktır.filmi yapanları ve öven herkesi kınıyorum.sizlerin allahın nurunu söndürmeye gücünüz yetmez.

Leave a Reply

?>

Wordpress Themes sponsored by windows vps hosting .